tisdag 15 december 2009

Olika stilar ...

Jag älskar inredningstidningar!!! Kul att få inspiration till hemmet. Väldigt inne nu är ju att inreda allt i vitt!! Jag tycker det är snyggt, men det skulle aldrig funka i mitt hem. Jag har allt för många saker som på ett elller annat sätt är viktiga för mig, och som jag INTE kan göra vita :))Det kan ju va allt från en gammal brun stol, stort mörkt skåp till en blå lite låda... Såna gamla fina saker kan man bara inte måla, för att de ska "passa" Men som sagt, väldigt snyggt hos dem som kan ha det så. Här på berge är det gott och blandat. Har tagit lite bilder på några jul favoriter :)


De gamla kopparna som brukar hänga i örtkronan, har tillfälligt bytt plats med några julstrumpor



Tog 4 lotter a´5kr, när vi var i församlingshemmet på lucia, och tänka sig, jag vann en Klässbols duk... Fin va!?!!


Den gamla plåtburken som föreställer ett pepparkakshus, har jag fått efter min morfar. När jag va liten brukade jag smyga upp på vinden och titta på den, härligt minne <3

Och till sist, en sak jag verkligen gillar, en TIDNING!! Det är en tidning med flera olika berättelser. Jenny Nyström har illustrerat framsida och inne i tidningen. Den är från 1915, ohc även den har jag fått efter min morfar. Underbar att bläddra i

3 kommentarer:

Emma sa...

jag måste säga att tidningen är ett fynd... Gud så charmigt! och en sak till måste jag säga! Jag tycker att ni har det såååååååå himla fint på berget! ALLT går ihop så bra! Du har verkligen fått till det!

Malin sa...

Tack Emma <3 Va glad jag blir!!!! Kram

becca sa...

God fortsättning!
Hoppas att ni haft det bra i jul, kul att det kom snö så vi fick en vit jul.
Ja jag håller med dig, det är klart att det är viktigare att ha ett hem med personlighet än ett hem med bara vitt, man kan ju inte måla om allt bara för att det ska vara vitt, tycker att det kan vara fint med något som bryter av ibland.

Ha det bra, kram Rebecca.