måndag 19 oktober 2009

Bakerstuga


Den 10 oktober hade jag en härlig dag med mina arbetskamrater. Varje höst försöker vi att hitta ett datum som vi gör nåt tillsammans. I år blev det en tur till Bakerstugan på Glasbruket i Glava. Vi hade det supertrevligt, och jag tror att alla tyckte det var kula att pröva på att baka bröd i en gammal bakugn med öppen eld :)
Jag rekomenderar ialla fall alla att pröva nån gång.


Här bakas degen ut till brödkakor, för att sen gäsa i hyllorna. Det gäller att elda i kaminen så värmen håller sig, annars blir det pannkaka av kakorna ;)



Här gräddas kakorn, vilket inte är helt enkelt, och OTROLIGT svettigt. När dom sen var färdiga, avnjöts dom i solväggen med smör och sirap. Dagen avslutade vi här på Berge, med utsökt catering mat. Tack allihop för en kanon dag
Kram Malin

5 kommentarer:

Annika sa...

Det låter jättegôtt och jag förstår att ni hade en härlig dag! Kram Annika.

Knartens lillasyster sa...

Heeej Malin! Va glad jag blev när jag upptäckte att det var du som skrivit kommentaren. Har tänkt så många gångar under sommar och höst att jag skulle ta en tur och hälsa på dej men jag har ju inte kommit iväg... Vilket underbart hus ni har!! Knarten har börjat på dagis nu och jag väntar förstås på att du ska komma tillbaka. Jobbar du på speldosan?
Tråkigt att höra om mamma, hoppas hon blir bättre. Hälsa så mycket!

eh..lampskärmen ja. Jag har använt en sorts plast som är just för lämpskärmar. Den är självhäftande så det är busenkelt. Finns hos slöjd-detaljer.

Kram från Gro

Knartens lillasyster sa...

Menar förstås lampskärmar...

Malin sa...

Hej Gro!!Jag jobbar på Gunghästen, men just nu känns det sååååå avlägset :))) Hoppas allt går bra för er, kan va lite knivigt så i början på dagis tiden, men det brukar bli bra till slut. Aha, specialplast, det får jag kolla in... Va kul att du tycker om huset, jag blev kär i det första gången jag såg det :) Kram (gud va fina juletiketter du gjort)

Theresia sa...

Mysigt ni såg ut att ha!!!!!