fredag 5 februari 2010

Livet!


Ibland känns det bara som om det är för mycket!!
Man tycker liksom att man fått sin beskärda del av svårigheter...

Sjuka barn, när den ena frisknat till är den andra sjuk.
En mor som går igenom en jobbig sjukdomsperiod...
En sambo som inte ser att det behöver plockas undan, för att dammsugarens ska ta sig fram...
Ett kylskåp aom alltid är tomt,
Ett hus som aldrig blir riktigt färdigt...

MEN, just som det känns som om det bara inte går, så kommer jag på det!!! Det som gör livet värt att leva:

Jag har 2 underbara barn!
Jag HAR en mamma <3
Jag har en sambo, som är omtänksam och en super pappa
Jag har pengar så jag kan köpa den mat vi vill ha,
och jag har ett stort fint hus som uppfyller alla krav vi har

Ibland är allt livet bra underbart ;))
Kram på er där ute

5 kommentarer:

ewa sa...

Kram tillbaka,blev lite orolig när jag började att läsa,för det var inte den positiva det är aldrig omöjligt Malin som jag känner,men efter forsatt läsning blev jag lugn.För visst har man det bra trots allt,Ja med undantag av det där att inte käka semlor förståss.

Malin sa...

Ha,ha,ha... Ja, men kanske det kan bli en semla som belöning snart ;)
Har lyckats gått ner 6,9 kg nu, en bra bit kvar,men en bra start. Kram

Theresia sa...

Du har helt rätt Malin! Man ska glädjas åt det man har, inte gräma sig över småsaker. Var glad att du har en familj som älskar dej och NJUT av vad livet har att ge. Duktigt av dej att gå ner i vikt, kämpa på :) Kram

lisbeth sa...

Lilla Malin...
Nog har du fått smaka på livets sött och salt..det är ju kanske därför du klarar av allt som hör till livets vardag och fest!...du är en ömsint mor, en god dotter, en omtänksam syster och helt säkert en älsklig partner, så du kan slappna av och du: TA EN SEMLA, men bara EN ingen mer nu när du varit så duktig!!
Kram från fd grannmora...

Malin sa...

Tack Lisbeth <3
Kraaaam